Γεννήθηκα στην Κιβωτό, τελεφερίκ στον Υμηττό.

Ντίαρ ολ,

Τη Δευτέρα το βράδυ πήγαμε στο επί της οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη. Η αλήθεια είναι ότι μας δίνουν κάτι παραπάνω, για να το τιμάμε τόσο συχνά με την παρουσία μας.

Το μουσείο φιλοξενεί δύο προσωρινές εκθέσεις, αλλά έκανε ένα ιβέντ και για τις δύο (γάμος – βάφτιση μαζί). Η πρώτη έκθεση αποτελείται από μια Κιβωτό (όχι του Νώε, όχι του Ιντιάνα, όχι του ονείρου), η οποία αποτελεί τη συμμετοχή της Ελλάδας στη 12η Μπιενάλε της Βενετίας. Η δεύτερη έκθεση αφορά σε αρχιτεκτονικές προτάσεις για την Αθήνα, που υπέβαλαν ομάδες μελετητών στο πλαίσιο διαγωνισμού που διεξήγαγε το ΥΠΕΚΑ της υπουργού – μινιατούρας (κολ μι Τίνα φρομ Μα-τίνα), η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων (θέλω ενοποίηση κουζίνας – σαλονιού στο εξοχικό, σας βολεύει απογεύματα;), με χορηγό την Εθνική Τράπεζα (η εταιρική κοινωνική ευθύνη της Εθνικής εξαντλείται στους διαγωνισμούς για την Αθήνα, δώστε κανένα στεγαστικό, να κάνουμε κανένα συμβόλαιο, σιχτίρ).

Εμάς μας κάλεσε η Σ, που έστησε την δεύτερη έκθεση, αλλά επειδή η τέχνη μας ηρεμεί γενικότερα, πήγαμε και στην Κιβωτό. Η έκθεση «Αθήνα x 4» αφορούσε σε 4 οικοδομικά τετράγωνα, εφαπτόμενα σε οποιονδήποτε δρόμο της πόλης, όπου εντοπιζόταν τα – σπάνια για την Αθήνα – προβλήματα της έλλειψης πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων. Οι αρχιτέκτονες καλούνταν να προτείνουν λύσεις για τα προβλήματα αυτά, χρησιμοποιώντας την (επιστημονική) φαντασία τους. Κάθε πρόταση παρουσιαζόταν σε αφίσες, όπου φαινόταν όψεις, κατόψεις, τομές και άλλα αρχιτεκτονικά τζάντζαλα, φωτογραφίες της πραγματικής μορφής των κτιρίων και της προτεινόμενης αξιοποίησης.

Τα χαρακτηριστικότερα στοιχεία των προτάσεων ήταν τα εξής:

· μπουχάρα σε αναδιαμορφωμένο δώμα στον Άγιο Παντελεήμονα (μπλοκ κατοικιών για μετανάστες – αρχιτέκτονας ΣΥΡΙΖΑίος, νομιμοποίηση τώρα),

· καμπυλοειδές δίχτυ (μορφής: x ^ 3 + y ^ 3 = 6xy), με επένδυση κισσού, πάνω από την πρόσοψη πολυκατοικίας (ντεφό δύο: θα πέφτουν φύλλα στα ρούχα/ δε θα βλέπεις την απέναντι με το βρακί, αρχιτέκτονας λάτρης «πράσινης» Τίνας),

· συλλέκτης όμβριων υδάτων – μεταλλική ταραντούλα μπηγμένη στο χώμα (έμπνευση από Men In Black, αρχιτέκτονας – σινεφίλ),

· νησίδα με καλλωπιστικά φυτά – πισινούλα – παιδάκια – ανεμόμυλους – καρπούζια (όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα, αρχιτέκτονας απορριφθείς από το ριάλιτι «Η Φάρμα»),

· υπέργεια σύνδεση πολυκατοικιών, στο ύψος της ταράτσας (μαγεία το Κουκάκι από δω πάνω), με μεταλλικά μπαλκόνια – φυτώρια (ιδανική για ατελείωτα party all over the block, αρχιτέκτονας πρώην ρέιβερ),

· πλακόστρωση με ανοίγματα στο χώμα και αναδυόμενα σπαρτά σε ύψος αλωνίσματος, ανθισμένες κερασιές με κοριτσάκι-κάνει-κούνια-στο-κλαδί-το-νού-σου-Ρηνούλα-θα-γκρεμοτσακ…-μπουμ (αρχιτέκτονας γιός τσιφλικά – το σπούδασα το παιδί στην πρωτεύουσα πέντε χρόνια, το κορίτσι το πάντρεψα μ’ ένα καλό παλικάρι απ’ το χωριό, που ‘χουμε δίπλα δίπλα τα κτήματα),

· συγύρισμα προσόψεων, βάψιμο σε ροζ Εκαλί, ξύσιμο πουριού από τα έρκερ, πεζοδρόμηση, παγκάκι – νεραντζιά – παγκάκι – νεραντζιά – παγκάκι – νεραντζιά (αρχιτέκτονας Β.Π. returning downtown, μισητός οχτρός Νικήτα Ομέρ Πριόνη),

· τελεφερίκ για ανθρώπους, κατά μήκος του κέντρου, με ενδιάμεσους σταθμούς ταράτσες πολύ ψηλών πολυκατοικιών (θα κουτουλάμε στον αέρα με τις δεκαοχτούρες), σανίδα – λαβή – Γκύζη – Παγκράτι σε 10’ με θέα Λυκαβηττό (αρχιτέκτονας – ατρόμητος περιστερίου λίτεραλι).

Η δεύτερη έκθεση ανήγαγε το χριστιανικό σύμβολο της Κιβωτού στην πανανθρώπινη αξία της αρμονικής συμβίωσης (διαβάζω μόνο βιβλία καλεσμένων Βίκυς Φλέσσα). Η Κιβωτός έχει κατασκευαστεί από σουηδικό ξύλο, έχει φέις κοντρόλ – σεκιουριτά (μη βουτήξουμε κανένα έκθεμα) και μια λεμονιά στην πρύμνη. Μπήκαμε με τη Λ μέσα, όπου υπήρχαν εκτεθειμένοι σπόροι διαφόρων φυτών, φύλλα, γλάστρες με αρωματικά βότανα, όσπρια, κολιέ με αποξηραμένες πιπερίτσες και λιαστές ντομάτες, σαπούνια και γενικώς ό,τι χρειάζεται ένα νοικοκυριό, για να φτιάξει ένα ραγού, βρε αδερφέ. Σε δυο καλάθια είχε ντάκους και κουλούρια – δεν απλώσαμε χέρι – ωστόσο πουθενά δεν είδα ένα χοιρομέρι να κρέμεται (πες δηλαδή ότι γίνεται ο κατακλυσμός, θα τρως σπόρους σιναπιού για 40 μέρες. Και θα λες κι ευχαριστώ βέβαια).

Μια κυρία από πίσω μας είχε λυσσάξει να μάθει αν το έργο εκτέθηκε ή αν πρόκειται να εκτεθεί (θα είδε την προπέλα στην πλώρη και θα θεώρησε ότι είναι πλεύσιμο μ’ ένα καλό καλαφάτισμα). Η κυρία έσκασε όταν ήρθε να μας κεράσει μια κοπέλα μ’ ένα δίσκο με βιολογικούς ξηρούς καρπούς, μάντολες, χαλβάδες και άλλες πηγές Ω-3 (ούτε μια Μοέ οι γύφτοι). Ο Μ πήρε κι ένα σακούλι με σπόρους βασιλικού να φυτέψουμε, γιατί του αρέσει το σπιτικό pesto (έχω καταφέρει να ξεράνω μέχρι και ελαιόδεντρο, ούτε που θα ξετσουμίσει φύλλο για γαρνιτούρα).

Ο κόσμος αποτελείτο κυρίως από αποφοίτους Πολυτεχνείου και εν γένει φιλότεχνους (με ηρεμεί η τέχνη, το έχουμε ξαναπεί). Τους μισούς τους είχα ξαναδεί τη βραδιά των εκλογών στου Καμίνη: γριές πολυτεχνίτισσες (κομπλικέ παπούτσια), νιές πολυτεχνίτισσες (κομπλικέ φουλάρια), γενειοφόροι μπαρμπάδες (κομπλικέ γιλέκα), γεωπόνοι που είδαν τα μαρούλια να γίνονται τέχνη (κομπλικέ γενικώς), πολλοί νέοι (για σας είν’ η ζωή εξάλλου), είδα τόσο backpack που νόμιζα ότι την επόμενη είχα διαγώνισμα στη γεωμετρία.

Πολύ ενδιαφέρουσες και οι δύο εκθέσεις, να διαβάσετε Κλοντ Λεβί – Στρος (για να μπείτε προετοιμασμένοι στην Κιβωτό, ξέρω τι σας λέω), ν’ αφήσετε μια άλλη απογευματινή δραστηριότητα στην άκρη (τένις, πλέξιμο) και να πάτε, μέχρι τα μέσα Απριλίου θα διαρκέσουν. Η τέχνη θα σας ηρεμήσει αρκούντως και τα αξεσουάρ στο πωλητήριο θα εξανεμίσουν τα μιστά σας. Πάντα τέτοια.

Advertisements

2 Comments Add yours

  1. Miss L. says:

    Kala, apla teleio!!!!!!!!!!! Me akoune pou gelaw sto grafeio kai me koitazoun san xanoi!!!! Ax kai na xeran!!!!

  2. avgi says:

    Συμφωνώ απόλυτα με τη Miss L.! “Λύθηκα” από τα γέλια! Μου έφτιαξες τη διάθεση σε μια δύσκολη μέρα! ευχαριστώ! Μια απορία: πώς στο καλό πρόλαβες να δεις τα έργα με τόσο κόσμο που είχε; Εμένα δε μου “έμεινε” κανένα έργο, θα ξαναπάω σίγουρα… Μάλλον είναι και αυτό ένα από τα ταλέντα που πρέπει να έχει ένας επιτυχημένος blogger…μπράβο!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s